Лігалтекові кейси для навчання

Нижче наведено приклади навчально-тренувальних завдань для учнів, студентів, слухачів навчальних дисциплін "Юридичні інновації", "Лігалінженерія" та будь-яких інших дисциплін/курсів, де передбачається розвиток практичних навичок з цифровізації, алгоритмізації, автоматизації юридичної роботи.

Умовно оцінено складність цих завдань.

виявлення категорій даних у документах
складність:
останнє оновлення:
04.11.2019
автор:

1. Взяти 2-3 документи одного типу (наприклад, договори оренди, боргові розписки).

2. Подивитися їх, подумати, які категорії даних присутні в більшості з них (наприклад, імена чи назви сторін, суми, строки, реквізити тощо).

3. Назвати ці категорії даних.

4. Оцінити, чи повно кожна категорія даних представлена в кожному документі (наприклад, чи є десь неконкретно вказані дати, ініціали замість імені та по-батькові тощо).

5. Оцінити, чи однорідно кожна категорія даних представлена в кожному документі (наприклад, чи варіюється спосіб вказання грошових сум у документах: через гривні, долари, євро тощо).

6+. Визначити, до яких типів даних слід віднести кожну з категорій (текстові чи числові).


Пояснення:
Суть цієї роботи в тому, що студент (лігалінженер-початківець) вчиться виявляти категорії даних в однотипних документах, що необхідно для подальшої їх діджиталізації (переведення у машиночитний стан (JSON, XML тощо), збереження у вигляді наборів даних у базах даних).

алгоритмізація/шаблонування договору
складність:
останнє оновлення:
04.11.2019
автор:

1. Взяти договір (наприклад, оренди квартири, автомобіля тощо).
базовий рівень: взяти невеликий (до 4 сторінок) одномовний договір
просунутий рівень: взяти великий та/або двомовний договір

2. Подивитися його, подумати, яку мінімальну кількість питань має поставити юрист клієнту, щоб заповнити конкретні дані залежно від предмета договору (істотні умови, ціну, строки, дати, імена, реквізити тощо).

3. Запропонувати:
• оптимальний порядок і формулювання (вигляд) цих питань;
• вимоги до форми відповідей (наприклад, "написати словами", "вказати лише число цифрами").

4+. Оцінити адекватність договору з точки зору відсутності зайвих повторень одних і тих самих даних у різних місцях (наприклад, цін, строків, дат). Якщо повторення є, запропонувати редакцію договору без цих повторень.

5+. Проставити мітки в тих ділянках договору, куди мають підставлятися відповіді (наприклад, %date, %client_name), тобто створити готовий до роботи з алгоритмом шаблон у форматі "docx". Надати викладачу, окрім вищенаведеного, цей шаблон.


Пояснення:
Суть цієї роботи в тому, що студент (лігалінженер-початківець) вчиться розробляти і записувати для конкретного документа алгоритм з автоматизації його заповнення за допомогою інформаційних технологій (чатботів, вебботів тощо). Далі цей алгоритм може бути переданий як технічне завдання для розробника або ж втілений самим студентом у власній розробці.

інтерактивний чекліст для правового сценарія
складність:
останнє оновлення:
04.11.2019
автор:

1. Обрати правовий сценарій, за яким працює деякий юрист (наприклад, адвокат готується подати позов до місцевого загального суду про відшкодування моральної шкоди).

2. Подивитися відповідні норми законодавства, оцінити мінімум необхідних дій для юриста для успішного проходження обраного сценарія.

3. Прописати діалог між деяким юристом та "алгоритмом" (чатботом, вебботом тощо), в якому юристу ставитимуться перевірочні питання про те, чи виконав він ці необхідні дії. Залежно від логіки обраної правової ситуації, діалог може бути нелінійним (тобто деякі відповіді можуть викликати додаткові запитання).


Пояснення:
Суть цієї роботи в тому, що студент (лігалінженер-початківець) вчиться моделювати допоможні "юридичні" алгоритми за законодавством.

інтерактивна юридична консультація
складність:
останнє оновлення:
04.11.2019
автор:

1. Обрати життєву ситуацію, в якій клієнту (людині без юридичної освіти) потрібна консультація (наприклад, як зареєструвати ФОПа, як повідомити правоохоронні органи про злочин, як усиновити дитину тощо).

2. Подивитися відповідні норми законодавства, оцінити потенційно найбільш незрозумілі для клієнта питання, "підводні камені" тощо.

3. Прописати діалог між деяким клієнтом та "алгоритмом" (чатботом, вебботом тощо), в якому:
• клієнту ставитимуться питання (як простий варіант, у формі пропозицій обрати варіант відповіді);
• залежно від даних/обраних відповідей клієнт потраплятиме в деякі "гілки" (підсценарії) діалогу;
• залежно від ситуації, алгоритм може видавати клієнту порції потрібної інформації, посилання, зображення тощо.

4+. У кінці діалогу клієнту може бути видано документ-узагальнення спілкування з алгоритмом, вміст якого:
складніший варіант: залежить від відповідей клієнта;
простіший варіант: не залежить від відповідей клієнта чи залежить лише від глобальної "гілки" (пісдценарію), в якій опинився клієнт.


Пояснення:
Суть цієї роботи в тому, що студент (лігалінженер-початківець) вчиться моделювати клієнтоорієнтовані юридичні консультації з оптимальним порядком питань, з балансом між затребуваною і надаваною інформацією.

алгоритмізація норм права
складність:
останнє оновлення:
04.11.2019
автор:

(розробляється...)

Бажаєте додати свій кейс? Пишіть сюди: @andrkosten